mandag den 12. august 2013

SOMMER-SPIDSKÅL MED KYLLING, RADISER OG ÆRTER


Da jeg efter en måned på skinnerne kom til Danmark igen, var jeg ellevild efter et gensyn med den danske sommer, og sådan her så det ud på min tallerken.

Her er retten skruet sammen som et måltid for to, men salaten af spidskål og urter kan også sagtens fungere som tilbehør til alverdens andre ting. Jeg brugte:

1/2 spidskål
En ordentlig håndfuld finthakkede urter - her er det purløg og persille
En dressing af lige dele sennep, honning, eddike og olie

Hertil stegte jeg to kyllingebryster, toppede hver portion med en håndfuld friskbælgede ærter og skar et par radiser tyndt på et mandolinjern til hver portion. Til sidst endnu lidt purløg, et drys peber og vupti, så er der serveret!




Ingen kommentarer:

Send en kommentar