lørdag den 12. marts 2016

SUKKERFRIE INGEFÆRSHOTS


Her et år siden sidste blogpost er det med god grund, at man kan blive helt i tvivl om, hvorvidt jeg stadig kan ryste en opskrift ud af ærmet. Jeg vil dog gøre forsøget. :-)

Her har jeg kastet mig ud i en opskrift, jeg nu har prøvet af og forbedret over flere gange. Så hvis du ikke allerede er med, så kast dig ud i det, hop med på modebølgen og start dagen med et stærkt, friskt ingefærshot. Min opskrift er tilmed sukkerfri og nem at lave.

Til 1 liter ingefærshots:

150 g øko ingefær 
1 liter vand
2 øko citroner  
2 breve grøn the/eller kamillethe
1-2 spsk flydende stevia

Ingefæren vaskes grundigt og skæres i tynde skiver. Jeg plejer ikke at skrælle ingefæren, når jeg bruger økologisk ingefær, men vasker det grundigt. Ingefæren koges i et kvarter og tages derefter af blusset. Herefter kommes citronskal, citronsaft og tebreve i og trækker natten over i køleskabet. Dagen efter smager du til med stevia (alternativt honning, hvis den ikke behøver være sukkerfri), sier og hælder på en skoldet flaske. Opbevar på køl - der holder det sig i 10-14 dage. 

Shotsene er geniale som et morgenboost - skynd dig i køkkenet! Tak fordi du læste med. :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar